Streamingsdiensten zoals Nexflix steeds populairder

Geschreven door Redactie

Een groeiend aantal huishoudens in Nederland heeft twee of drie abonnementen op videostreamingdiensten. Ook heeft een kleine meerderheid van de huishoudens, 51 procent, tenminste één abonnement. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Telecompaper over het eerste kwartaal van dit jaar.

Netflix blijft verreweg het populairst; daarna volgt het Nederlandse Videoland. Het videoplatform zet in op eigen content.

De snelste groeier is Amazon Prime Video, met een verdubbeld marktaandeel. Het videoplatform is onderdeel van Prime. Amazon heeft daarnaast grote plannen met zijn videodienst: onlangs kocht het voor bijna 7 miljard euro filmstudio MGM, onder meer bekend van de James Bond-films.

"Ze vechten allemaal om de gunst van de kijker", zegt Tim Wijkman, analist bij Telecompaper. De grote vraag is hoeveel abonnementen mensen maximaal willen. Een vraag die de marktonderzoeker nog niet kan beantwoorden. Maar het heeft wel de volle aandacht.








Onze Ambassadeurs