Stappen naar een gezonde levensstijl

Denk je dat je een gezonde levensstijl leidt?

Behalve dat we af en toe van het pad afwijken, denken de meesten van ons dat we er goed aan doen onze gezondheid te behouden met goede eetgewoonten en fysieke activiteit wanneer we erin slagen om het in te passen. Maar is dat genoeg om als 'gezond' te worden beschouwd?

Poets en flos dagelijks om je tanden en tandvlees gezond en ziektevrij te houden. Zorg voor een goede nachtrust. Goed uitgeruste mensen kunnen niet alleen beter omgaan met stress, maar hebben mogelijk ook een betere controle over hun eetlust. Onderzoek heeft aangetoond dat een gebrek aan slaap onze "hongerhormonen" uit balans kan brengen en mogelijk overeten kan veroorzaken.

Glimlach en lach een paar keer per dag hardop. Het houdt je geaard en helpt je om te gaan met situaties die je anders gek zouden maken. Lees strips, kijk naar een grappige film of vertel grappen om die blije gevoelens naar voren te brengen. Mediteer, bid of zoek op een andere manier troost voor minstens 10-20 minuten per dag. Contemplatie is goed voor je ziel, helpt je om te gaan met de eisen van het dagelijks leven en kan zelfs helpen om je bloeddruk te verlagen.

Zet het eiwit aan. Deze voedingsstof is een essentieel onderdeel van je eetplan en kan tussen de 10% en 35% van je totale calorieën uitmaken. Eiwit blijft lang in je buik; combineer het met vezelrijk voedsel en je voelt je vol met minder calorieën. Geniet van kleine porties noten, magere zuivel, bonen, mager vlees, gevogelte of vis.

Last but not least, een positieve instelling hebben. Doe je best om naar het leven te kijken alsof 'het glas halfvol is'. Je moet in jezelf geloven, goede ondersteuningssystemen hebben en positief denken om te slagen.


Onze Ambassadeurs