Populariteit hottubs enorm gestegen door Lang Leve de Liefde

Geschreven door Redactie

De hottub blijft populair, zowel bij luxe overnachtingen als ter ontspanning in de achtertuin.

Dit blijkt uit een onderzoek van Welvaere, leverancier van hottubs en sauna’s. Zij merkten een verviervoudiging in het aantal verkopen. Dit is deels te verklaren door het succes van Lang Leve de Liefde, waar de hottubs te zien zijn. Ondernemersorganisatie HISWA-RECRON ziet ook de stijgende populariteit van wellness bij vakantieparken.

Lang Leve de Liefde is al jaren een echt kijkcijferkanon en staat bekend om de romantische en vaak spraakmakende hottubscenes. Het programma heeft op dit moment dan ook  gemiddeld 476.000 kijkers, blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek. Op YouTube verzamelen allerlei kanalen fragmenten van het televisieprogramma waarbij de hottub-perikelen worden uitgelicht. Sommige van deze fragmenten tikken ruim 100.000 weergaven aan. De opzienbarende scènes vonden plaats in twee Ducktub Bjorns van Welvaere.

De populariteit van Lang Leve de Liefde en de hottub bleef ook bij Welvaere niet onopgemerkt. “Er is veel meer aandacht voor hottubs en wellness dan voorheen. Een overnachting mét hottub heeft tegenwoordig voor veel mensen een meerwaarde. Intern zagen we vorig jaar bijvoorbeeld een verviervoudiging in de verkoop van hottubs en sauna’s in vergelijking met het jaar daarvoor. We denken dat de populariteit natuurlijk niet alleen is te verklaren door Lang Leve de Liefde. Ook de beperkingen op het gebied van reizen hebben ervoor gezorgd dat mensen die in Nederland op vakantie gaan net wat meer luxe opzoeken,” zegt Chiel Kraai, eigenaar van Welvaere.

HISWA-RECRON, de ondernemersorganisatie van bedrijven in de watersport en recreatie, herkent deze trend. “Hoewel er voor de pandemie ook al een stijging was te zien in de interesse in hottubs op vakantieparken, zien we wel dat dit nog eens extra is toegenomen. Daarnaast zien we ook dat er juist  veel mensen voor het tegenovergestelde van luxe kiezen, en meer back to basic gaan. We merken dat de Nederlanders in deze gekke tijdens er soms ook de behoefte aan hebben om meer terug te gaan naar het primitieve en lekker in de natuur willen recreëren,” aldus Marike Rosier, persvoorlichter bij HISWA-RECRON.

Onze Ambassadeurs