Spraakherkenning voor McDrive geschikt voor "complexe, meertalige bestellingen"

Geschreven door Redactie

Fastfoodketen McDonald’s werkt aan spraakherkenning voor de McDrive. Zij nemen de start-up Apprente over, dat zich richt op spraakherkenning, maakt het bedrijf dinsdag bekend. McDonald’s wilt in de toekomst het mogelijk maken om in de McDrive te bestellen door te praten tegen een automaat in plaats van met een medewerker.

Ze willen op deze manier het bestelproces voor automobilisten vereenvoudigen, nauwkeuriger maken en versnellen. Deze technologie kan later eventueel toegepast worden voor bestellen via kiosken, de bestelzuilen in de restaurants en voor mobiele bestellingen.


De technologie is al uitgeprobeerd in testrestaurants van McDonald’s. Het bedrijf zegt dat de technologie geschikt is voor “complexe, meertalige bestellingen met meerdere accenten en voor meerdere producten”. 


De start-up vormt een nieuw onderdeel van McDonald’s, McD Tech Labs, dat zich volledig op innovatie zal richten.

Onze Ambassadeurs